Tunneille valmistautuminen

Ryhmäliikuntatuntien treenijalkineiksi soveltuvat parhaiten vaaleapohjaiset sisäjalkineet. Joillakin rauhallisilla tunneilla esim. Keho ja Mieli -tunneilla voit treenata paljain jaloin tai sukkasillaan. Muutoin treenivaatteeksi soveltuvat esimerkiksi t-paita sekä shortsit/trikoot. Tunneille ja kuntosalille kannattaa ottaa mukaan myös juomapullo ja treenipyyhe. Nauti nestettä riittävän usein harjoittelusi aikana. Tuntilippuja jaetaan kaksi tuntia ennen tunnin alkua. Jäsenenä sinulla on kuitenkin mahdollisuus varata paikkasi nettisivujemme kautta. Hot-tunneilla tulee olla oma matto. Tarvittaessa vastaanotosta voit vuokrata mattoja tai ostaa oman.


AirYoga

AirYogassa käytettävän kattoon kiinnitetyn kankaan avulla voidaan vakauttaa kehon paino ja painovoima saadaan ohjattua haluttuun kehonosaan. Kangas mahdollistaa haastavampien liikkeiden tekemisen ja venytykset ovat miellyttäviä ja pehmeitä. Harjoitukset kehittävät tehokkaasti keskivartalon lihaksia, kehonhallintaa sekä parantavat liikkuvuutta. AirYoga-tuntivalikoimastamme voit valita fyysisesti haastavista tunneista kevyempiin ja rentouttaviin tunteihin. Tunnin vaatetuksena suositellaan hihallista paitaa ja pitkiä vetoketjuttomia trikoita. Korut, kellot ym. kannattaa poistaa ennen joogaharjoitusta. AirYogaa ei suositella raskaana oleville.

Esportin AirYoga-harjoittelu aloitetaan aina AirYoga-tunnista. Tunnilla käydään läpi oikeaoppinen ja turvallinen tekniikka ilmassa tehtäviin harjoitteisiin, jonka jälkeen olet valmis jatkotunneille. Turvallinen harjoittelu on meille tärkeää ja huomioithan ettet voi osallistua muille Air-tunneille ennen kuin olet käynyt AirYoga-tunnilla. Tarvittaessa voit keskustella jatkotunneille siirtymisestä ohjaajan kanssa.


HotYoga

HotYoga tarjoaa uniikin joogaelämyksen kehoa hellivässä lämpötilassa. HotYoga suoritetaan 35–38 asteeseen lämmitetyssä salissa. Lämpö tekee harjoittelusta miellyttävän ja turvallisen, sillä lihakset ja nivelet ovat elastisempia, jolloin asentojen työstäminen pidemmälle ja syvemmälle onnistuu lyhyemmässä ajassa. Varauduthan hyvin HotYogaan. Ennen tunnin alkua kannattaa nauttia runsaasti vettä – perussääntönä on, että nestettä tulisi nauttia 1–1,5 litraa noin 3–4 tuntia ennen harjoitusta. Harjoituksen aikana suositus on 1 litra raikasta vettä/60 min. Ison vesipullon lisäksi tunneille tulee ottaa mukaan oma joogamatto, iso pyyhe maton päälle sekä pieni hikipyyhe.